اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

جزئیات راه اندازی و فعالیت مراکز میانی صدور گواهی دیجیتال

مدیرکل تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات از تبادل تفاهم نامه ای میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت بازرگانی برای ایجاد مرکز میانی صدور گواهی دیجیتال خبر داد و گفت: این مراکز می ‌توانند در زمینه‌ های بازرگانی و یا صنعت تشکیل و مدیریت شوند.

هادی ملک پرست در گفتگو با مهر با بیان اینکه هم اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه تنظیم و تبادل تفاهم نامه با وزارت بازرگانی است گفت: در مرحله نخست با ایجاد این مرکز، ارائه سرویس در زیرمجموعه وزارت ارتباطات با استفاده از گواهی دیجیتال انجام می گیرد.

به گفته وی در زمان حاضر مرکز امضای گواهی دیجیتال بعنوان تنها مرکزی است که امضا ارائه می کند به نحوی که ریشه همه امضاهای توزیع شده در یک مرکز رایانه‌ای امنیت می یابد و این اطمینان وجود دارد که هرگونه اختلاف به آنها ارجاع داده شود.

ادامه مطلب ...

عرضه ویژگی جدید جی‌میل برای مقابله با انبوه پیام‌ها

ویژگی جدید Priority Inbox با هدف اولویت دادن به پیام‌های مهم به منظور کمک به کاربرانی که روزانه انبوهی از پیام‌ها را دریافت می‌کنند، به سرویس ای‌میل گوگل افزوده شد.

به گزارش ایسنا، غول اینترنتی گوگل مجموعه پیچیده از الگوریتم‌هایی را طراحی کرده که می‌توانند رفتار ای‌میلی یک نفر را تجزیه و تحلیل کرده و ایمیل‌ها را بسته به اهمیت ملاحظه شده، دسته‌بندی کنند.

کاربرانی که از ویژگی Priority Inbox استفاده می‌کنند، شاهد دسته‌بندی شدن پیام‌هایشان در سه گروه خواهند بود و ای‌میل هایی که مهم به نظر می‌رسند و خوانده نشده‌اند در بالای صندوق اینباکس قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب ...

خطرناک‌ترین کشورها از نظر حملات سایبری

افرادی که در کشورهای روسیه و ترکیه از اینترنت و دیگر شبکه های رایانه ای استفاده می کنند، بیش از دیگر کشورها در معرض حملات آنلاین قرار دارند.

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، گزارش جدید موسسه امنیتی AVG نشان می دهد که تعداد حملات رایانه ای انجام شده در این دو کشور به ازای هر شهروند بسیار بیشتر از دیگر کشورهای جهان است.

بر اساس بررسی AVG، از هر 10 کاربر ساکن در ترکیه یک نفر در سال 2010 در معرض حملات اینترنتی بوده است. در روسیه هم از هر 14 نفر یکی در معرض این حملات بوده است.

سومین کشور در این فهرست ارمنستان است. در ارمنستان از هر 24 کاربر یکی در معرض حملات اینترنتی است. همچنین آذربایجان و بنگلادش هم در رتبه های چهارم و پنجم هستند. در میان کشورهای خاورمیانه عراق خطرناک ترین کشور محسوب می شود که در آن از هر 49 کاربر یکی در معرض حمله است.

رتبه های دوم و سوم در این فهرست مربوط به عمان و ایران است. در عمان از هر 54 کاربر یکی و در ایران از هر 55 کاربر یکی در معرض حملات اینترنتی هستند. رتبه های بعدی به ازای یک کاربر از هر 56، 64، 74، 80، 98 ، 110 و 181 کاربر به ترتیب متعلق به کشورهای یمن، کویت، امارات، اردن، عربستان و سوریه است.

در سرزمین های اشغالی فلسطین هم از هر 210 کاربر تنها یکی در معرض خطر حملات اینترنتی است.

عرضه‌ی نخستین تلویزیون سه‌بعدی بدون عینک توشیبا

غول الکترونیکی ژاپنی توشیبا قصد دارد نخستین تلویزیون سه‌بعدی را که برای مشاهده تصاویر آن نیازی به استفاده از عینک ویژه نیست، در اواخر سال جاری به بازار عرضه کند.

به گزارش ایسنا، توشیبا سه مدل تلویزیون سه‌بعدی را که چند هزار دلار قیمت خواهند داشت، پیش از فرا رسیدن تعطیلات سال نوی میلادی برای فروش روانه بازار می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه یومیوری شیمبون، این شرکت سیستم جدیدی را طراحی کرده که شماری اشعه نور از صفحه نمایش در زاویه‌های مختلف ساطع می‌کند تا بینندگان بتوانند تصاویر برجسته را بدون نیاز به عینک مشاهده کنند.

سازندگان الکترونیکی بزرگ ژاپنی در سال جاری تلویزیون سه‌بعدی عرضه کرده‌اند اما فروش آن‌ها مطابق انتظار، قوی نبوده در حالی که بسیاری از مشتریان نسبت به این عینک‌ها شکایت داشته‌اند.

ابداعی که سرعت اینترنت را 50 برابر می‌کند

شرکت تکنولوژی نیوزیلندی RMS ابزاری ابداع کرده است که می تواند بدون نیاز به کابل کشی مجدد منازل سرعت پهنای باند را 50 برابر افزایش دهد.

به گزارش مهر، این سیستم جدید شرکت RMS به یک مودم شباهت دارد و می تواند با اتصال به شبکه کابل کشی کنونی منازل با حذف هزینه ناشی از کابل کشی مجدد با فیبرهای نوری که بیش از 800 دلار خواهد بود، سرعت اتصال به اینترنت را افزایش دهد.

شرکت تله کام از اولین مشتریان این محصول بوده است در حالی که شرکت تولید کننده قصد ارسال محصول جدید خود را به استرالیا داشته و از جانب شرکتهایی از انگلستان، سنگاپور، تایوان و فرانسه نیز پیشنهادات همکاری دریافت کرده است.

از سویی دیگر این ابداع برای افرادی که در حال حاضر از فیبرهای نوری استفاده می کنند و قصد استفاده از این سیستم را نیز دارند مزیت بیشتری خواهد داشت زیرا این سیستم برای آنها عملکردی مشابه سیستم پشتیبانی شبکه الکتریکی خواهد داشت.

بر اساس گزارش زی نیوز، شرکت RMS در عین حال با بانکها و سازمانهای دولتی در حال مذاکره است تا کنترل و فعالیت دستگاه های خود پرداز، دوربینهای ایمنی و سیستم های هشدار را با کمک این سیستم سرعت دهنده اینترنتی به عهده بگیرد.

سامانه آدرس‌های عددی اینترنتی راه‌اندازی شد

سامانه آدرس‌های عددی اینترنتی آماده شده و فعالیت آزمایشی خود را با موفقیت به انجام رسانده است.

علی‌اصغر انصاری، معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت فناوری اطلاعات، مأمور ایجاد و راه‌اندازی این سامانه شده است، راه‌اندازی آزمایشی این سامانه با موفقیت انجام شده و طی چند ماه آینده به طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

ادامه مطلب ...

یاحق به جای یاهو و گوگل

مدیرکل تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات ایران از آغاز فاز مطالعاتی پروژه موتور جستجوگر ملی خبر داد و ضمن تشریح جزئیات آن گفت: طبق اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نظر می رسد این موتور جستجوگر با نام "یا حق " فعالیت خود را آغاز کند.

هادی ملک پرست در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات موتور جستجوگر ملی با تاکید بر اینکه این پروژه جهت فراهم کردن نیازهای داخل کشور کاربران ایرانی تعریف شده است گفت: موتورهای جستجوی بین الملل گوگل و یاهو در استفاده از نیاز داخلی و خارجی کاربران کاربرد دارد اما موتور جستجوگر ملی صرفا در مورد کاربران ایرانی داخل کشور و فقط برای ارائه خدمات دستگاههای دولتی و اجرایی به کار می رود.

ادامه مطلب ...

کاهش قیمت پهنای باند در آمریکا و اروپا

با افزایش متوسط سرعت پهنای باند تا 20 درصد در طول سال گذشته، قیمت پهنای باند در اروپا و آمریکا به طور متوسط پنج یورو در ماه کاهش می یابد.

به گزارش ایسنا، این کاهش قیمت پس از دوره نسبتا ثابت در طول رکود اخیر پیش آمده است.

طبق گزارش Analysys Mason، اکنون متوسط قیمت خدمات پهنای باند ثابت که شامل سرویس ساده یا خدمات دو تایی و سه تایی است به 40.7 یورو در ماه رسیده است.

این شرکت پژوهشی بیش از هزار خدمات پهنای باند ثابت را در اروپا و آمریکا برای بررسی قیمت مورد ردیابی قرار داده است.

به گفته مارتین اسکات، تحلیلگر ارشد Analysys Mason، تقریبا 20 درصد از ترافیک مورد بررسی در سه ماهه دوم سال 2010 پهنای باند 30 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر عرضه می کردند اگرچه میزان مشترکانی که در واقع از این خدمات فوق سریع استفاده می کردند احتمالا خیلی کمتر از 20 درصد بوده است.

متعاقب آن متوسط قیمت به ازای هر مگابیت بر ثانیه در ماه از 7.5 یورو در سه ماهه چهارم به 5.8 یورو در سه ماهه دوم کاهش یافت.

همچنین رقابت خدمات پهنای باند موبایل در فشار رو به پایین بر روی تعرفه های پهنای باند ثابت نقش داشت.