اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

چگونه از خوانده شدن ایمیل توسط مخاطب در جی‌میل آگاه شویم؟

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که پس از فرستادن یک ایمیل به مخاطبی خاص منتظر پاسخ مخاطب مانده‌اید، ولی پس از گذشت چندین روز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اید. نخستین نکته‌ای که به ذهن هر مخاطبی می‌رسد، اینکه شاید فرد مورد نظر ایمیل مربوطه را بدون پاسخ خوانده و یا آنکه اصلا ایمیل ارسالی شما باز و خوانده نشده است.

در حالی که برخی از سرویس‌های ایمیل ـ بیشتر تجاری ـ به سیستمی مجهز هستند که کاربر را از خوانده شدن ایمیل توسط مخاطب آگاه می‌سازد؛ اما در اینجا شما را با افزونه‌ای برای جی‌میل آشنا می‌سازیم که ‌می‌توانید با آن مطمئن شوید‌ که ایمیل ارسالی توسط مخاطب خوانده شده است.
  

چگونه از خوانده شدن ایمیل توسط مخاطب در جی میل مطلع شویم؟

افزونه MailTrack برای گوگل کروم ـ و اپرا ـ ابزاری است که این مقصود را برای شما دست یافتنی می‌کند. این افزونه ‌روی فروشگاه گوگل در دسترس‌ و نصب است. چنانچه از صفحه اصلی فروشگاه گوگل قادر به نصب افزونه نبودید، می‌توانید فایل مورد نظر را از لینک پایانی مطلب دانلود کرده، از حالت zip خارج ‌و در صفحه Extensions در کروم رها کنید.
 
چگونه از خوانده شدن ایمیل توسط مخاطب در جی میل مطلع شویم؟

پس از نصب افزونه، صفحه اصلی آن باز شده و از شما درخواست ورود به حساب کاربری جی میل و دسترسی به اطلاعات ابتدایی را می‌کند.

چگونه از خوانده شدن ایمیل توسط مخاطب در جی میل مطلع شویم؟

این افزونه کار خود را در پشت صحنه انجام می‌دهد. اگر به جی‌میل خود سر بزنید، درمی‌یابید‌ ‌این افزونه نماگر خوانده شدن ایمیل را به برخی‌ ایمیل‌ها افزوده که دقیقا شبیه نماگر خوانده شدن پیام توسط مخاطب در واتس اپ است. البته این نماگر درباره ایمیل‌هایی که پیشتر فرستاده شده، خاموش است؛ حتی اگر این ایمیل‌ها خوانده شده باشند. سبز بودن هر دو تیک در این بخش به معنای خوانده شدن ایمیل توسط مخاطب است.

چگونه از خوانده شدن ایمیل توسط مخاطب در جی میل مطلع شویم؟

همان گونه که می‌بینید، هیچ نیازی به انجام کار خاصی از سوی شما برای رصد خوانده شدن ایمیل توسط مخاطب نیست. نکته جالب اینکه بدانید این افزونه از چه سیستمی برای رصد و پیگیری ایمیل استفاده می‌کند!

افزونه MailTrack از سیستم Remote Content استفاده می‌کند: یک پیکسل یک در یک، که در هر ایمیل که می‌‌فرستید تعبیه می‌شود. وقتی مخاطب ایمیل را باز کرده و خوانده ‌شود، این پیکسل با فرستادن درخواستی به سرور اصلی MailTrack موضوع را اطلاع می‌دهد و در نتیجه مقصود نهایی حاصل می‌شود.

چگونه از خوانده شدن ایمیل توسط مخاطب در جی میل مطلع شویم؟

اما سه نکته در خصوص استفاده از این افزونه وجود دارد که باید مورد توجه واقع شد؛

نخست: متد Remote Content به شکل پیش فرض توسط برخی‌ نرم‌افزار‌ها و سرویس‌های ایمیل Block می‌شود؛ برای نمونه، Thunderbird یکی از ‌نرم‌افزارهایی است که اقدام به Block کردن این Remote Content می‌کند.

دوم: این متد از کد HTML استفاده می‌کند و چنانچه کاربر ایمیل را در حالت Plain Text باز کند، عملیات رصد ناموفق خواهد بود.

سوم: این متد تنها در صورتی که از طریق خود جی‌میل ‌ایمیل بفرستید، عمل خواهد کرد و استفاده از ابزارهای ثانویه، تأثیری بر رصد ایمیل نخواهد داشت.

نکته دیگر در‌ این باره آن است که هر بار مخاطب ایمیل را باز ‌و آن را رصد کرده و تاریخ و ساعت خوانده شدن را به روز می‌کند، چنانچه ماوس را ‌روی نماگر این افزونه گذارید، می‌توانید از تاریخ و ساعت خوانده شدن ایمیل آگاه شوید.

اما نکته مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کرد، ‌نکته امنیتی است. رصد ‌ایمیل شما به معنای این است که عملا ایمیل‌های شما رصد می‌شوند و هر چند این رصد مربوط به محتوای ایمیل نمی‌شود، ‌ذات رصد ‌برای بسیاری از کاربران ناخوشایند است. در صورتی که‌ ‌ایمیل‌هایی خاص می‌‌فرستید، استفاده از این ابزار توصیه نمی‌شود؛ هرچند طراح این افزونه اذعان کرده است که هیچ کپی از ایمیل‌ها در سرور این شرکت ایجاد نخواهد شد. 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد