اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

تفاوت های ترانه علیدوستی قبل و بعد از مادر شدن!

تفاوت های ترانه علیدوستی قبل و بعد از مادر شدن!

ترانه علیدوستی، ستاره سینمای ایران در نخستین حضور سینمایی‌اش در فیلم « من ترانه 15 سال دارم»، مادر شدن را تجربه کرد اما تا تجربه واقعی مادر شدن راه زیادی باقی مانده بود.  

با ترانه علیدوستی از "من ترانه 15سال دارم"

«سال 93 از بهترین سال‌های زندگی‌ام بود چون تمام این سال را مادر بودم». این جمله بخشی از گفت‌وگوی ترانه علیدوستی‌ در آستانه سال جدید است؛ روزهایی که فیلمبرداری سریال «شهرزاد» قطع شده بود تا او در کنار حنا خانومش، شروع سال 94 را جشن بگیرد.

ترانه علیدوستی، ستاره سینمای ایران در نخستین حضور سینمایی‌اش در فیلم « من ترانه 15 سال دارم»، مادر شدن را تجربه کرد اما تا تجربه واقعی مادر شدن راه زیادی باقی مانده بود. ترانه علیدوستی 14 سال بعد و در آستانه 30 سالگی مادر دختری به نام حنا شد.

گذشتن از مرز 20 و وارد 30 سالگی شدن برای تمام خانم‌ها با تغییرات زیادی همراه است که برای ترانه به دلیل مادر شدن در همین زمان، پررنگ‌تر و جدی‌تر بود.

به سمتی دیگر

عبور از 20 و وارد 30 سالگی شدن، مقطعی است که اغلب خانم ها از اسپرت پوشیدن به سمت رسمی پوشیدن حرکت می‌کنند. کم کم کفش‌های کتونی، جای خودشان را به کفش‌های پیاده‌روی ظریف‌تر می‌دهند که حالت نیمه رسمی دارند. رنگ لباس‌ها با وسواس بیشتری انتخاب می‌شود و شلوار جین، کاربرد هر روزه و همیشگی خودش را ندارد.

باید گفت ترانه علیدوستی هم این مقطع را که با مادر شدنش همراه بوده تجربه کرده است؛ البته تغییر استایل او را نمی‌توان به اسپرت و رسمی تقسیم کرد. ترانه در دوران 20 سالگی به لباس‌های گشاد و با برش آزاد علاقه بیشتری داشت و حالا اغلب با لباس‌های برش فیت کات دیده می‌شود. نخستین نکته این است که مانتوهایی با برش آزاد و گشاد، هر چند باعث ایجاد تیپ خاص و متفاوت می‌شوند اما چندان راحت نیستند و نسبت به سایر نمونه‌ها، دست و پا گیر محسوب می‌شوند.

به ویژه اگر این مدل مانتو به صورت جلوباز طراحی شده باشد، برای مادران توصیه نمی‌شود چون با راه افتادن بچه‌ها، سرعت مادرها آزموده می‌شود. مادرها باید سرعت عمل بالایی داشته باشند تا بهترین عکس العمل را در برابر حرکات تند و تیز بچه‌ها انجام بدهند و از خطر احتمالی جلوگیری کنند. این مدل مانتوهای گشاد و جلوباز انتخاب خوبی برای این موقعیت نیستند.

کلاسیک پوشی

مروری بر انتخاب لباس‌های ترانه از شهر زیبا تا استراحت مطلق نشان می‌دهد که حالا سبکی برای لباس پوشیدن خودش انتخاب کرده است. تا چند سال پیش مینای کنعان، با لباس‌هایی دیده می‌شد که چندان انتخاب شده به نظر نمی‌رسیدند اما حالا انگار تاکید بر پوشیدن با طراحی کلاسیک دارد.

برای درک بیشتر می‌توان حضور او را در دو جشنواره خارجی بررسی کرد؛ جشنواره هند و ویتنام. مانتوی قهوه‌ای روشن با لبه‌دوزی سنتی جای خودش را به پیراهنی بلند مشکی داده است. پیراهنی ساده و دکمه‌دار که فرم کلاسیک یک پیراهن زنانه را دارد.

در مراسم اکران خصوصی فیلم «‌استراحت مطلق» او کت و پیراهنی به تن داشت که نشان می‌داد، در سبک کلاسیک پوشی ثابت قدم است. البته در این مدت رنگ مشکی هم انتخاب اول الی بوده است. مشکی شاخص رنگ‌های کلاسیک است اما ترکیب لباس‌های فیت کات با رنگ مشکی، ست موفقی برای پوشاندن چاقی است. اضافه وزن محدود را به راحتی می‌توان با این ترکیب پنهان کرد.

به روز و به مد

به نظر نمی‌رسد که ترانه یا به قول دخترش، «مامان ت ت» اضافه وزن چشمگیری را در دوران بارداری و زایمان تجربه کرده باشد، او توانسته تناسب اندام خود را حفظ کند.

ترانه علیدوستی این روزها به مراتب از روزهای نوجوانی‌اش به روزتر است؛ این را از انتخاب‌های سال 93 او می‌توان گفت. در حالی که در زمستان گذشته کت‌های چرمی بخشی از جریان مد بودند، دختر معصوم چهارشنبه‌سوری در مجامع عمومی بیشتر با پالتوکت‌های چرمی حاضر شد. البته نباید فراموش کرد که این لباس‌های چرمی، طراحی ساده کلاسیک، برش فیت کات داشتند و مشکی بودند.

تمام آن چیزهایی که استایل امروز ترانه علیدوستی را می‌سازند، استایلی متفاوت از سال‌های دور که او برای این روزهای مادر بودن انتخاب کرده است. یک نکته را نمی توان از قلم انداخت که ترانه همیشه به چرم علاقه داشته و این علاقه را حفظ کرده است. او در اغلب زمستان‌ها با کت‌های چرمی مختلف دیده می شود؛ گاهی چرم چرخ دوزی شده و گاهی چرم ساده، در انتخاب های مامان ت ت برای شرکت در فرش قرمز و برنامه تلویزیونی جای داشتند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد