اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

جزئیات حادثه خونبار در منا + تصاویر

سازمان دفاع شهری عربستان اعلام کرد که در جریان ادای مناسک حج در سرزمین منا  دست کم 717 تن از حجاج کشته شده اند.


شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد که در این حادثه که به دلیل ازدحام بالای جمعیت اتفاق افتاد که بیش از هزار نفر دیگر از حجاج زخمی شده اند این در حالی است که عربستان تا کنون زخمی شدن 805 را تأیید کرده است.
 

 
با وقوع این حادثه برخی کاربران شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند ازدحام جمعیت برای رسیدن به ایستگاه قطار در این منطقه یکی از دلایل اولیه این حادثه بوده است؛ بیشترین اعمال حج مانند قربانی کردن و رمی جمرات در منا انجام می شود.

پایگاه خبری العاجل عربستان نیز خبر داده که خیابانی که این حادثه در آن رخ داده خیابان رابط میان چادرهای ایجاد شده برای حجاج بوده و گزارش برخی رسانه ها درباره اینکه این حادثه در مسیر رمی جمرات رخ داده را رد کرده است.

روزنامه «الوطن»، عربستان گزارش داد که با افزایش شمار قربانیان، بیمارستان ها و هلال احمر عربستان به حالت آماده باش درآمده و مجروحان به سه بیمارستان توزیع خواهند شد؛ وزارت بهداشت عربستان نیز به حالت هشدار درآمده و وضعیت قرمز اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات سعودی از افزایش شمار قربانیان حادثه ازدحام جمعیت در سرزمین منا خبر دادند.

حادثه منا ، کشته شدن زائران ایرانی ، کشته شدن زائران ایرانی در مکه

حادثه منا ، کشته شدن زائران ایرانی در مکه ، ازدحام جمعیت در منا

حادثه منا ، ازدحام جمعیت در منا ، ازدحام جمعیت در رمی جمرات

از آغاز مناسک حج تاکنون عملکرد ضعیف دولت عربستان که متولی انجام این مراسم است انتقادهای زیادی به همراه داشته در یازدهم ماه جاری میلادی (سپتامبر) نیز سقوط بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن 118 نفر از جمله 11 ایرانی منجر شد.

در حادثه ای دیگر آتش سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن شماری از آنها و تخلیه 1500 نفر از حاجیان شد.

تاکنون بیشترین آمار مرگ حجاج در حوادث مشابه در مکه به حادثه کشته شدن 1426 نفر به دلیل ازحام جمعیت در سال 1990 باز می گردد.

از سوی دیگر «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان از تشکیل ستاد ویژه ای در این وزارتخانه و رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا خبر داد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه مقامات عربستان سعودی مسوول این حادثه هستند تصریح کرد: «آنها باید فوراً اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود وتأمین امنیت کامل زورار به عمل آورند.» وی همچنین از فراخوانده شدن نماینده سفارت عربستان در تهران به وزارت خارجه برای ارائه توضیحات درباره این حادثه خبر داد.

 

جان باختن 43 زائر ایرانی در حادثه رمی جمرات

سعید اوحدی درباره آخرین آمار کشته شدگان حادثه منا اظهار داشت: هنوز آمار قطعی و دقیق از تعداد قربانیان این حادثه در دست نیست، اما بر اساس آمار اولیه که به صورت میدانی کسب شده است، در این حادثه 717 نفر کشته شده اند که از این تعداد حدود 46تن حایان ایرانی بوده اند.

اوحدی با اعلام اینکه پزشکان ایرانی در آماده باش کامل هستند، افزود: تعداد مجروحان بیش از یک هزار و 500 نفر است و کسب هرگونه اطلاعات از هویت حادثه دیدگان ازدحام در مسیر رمی جمرات در منا ادامه دارد.

رییس سازمان حج و ریارت در ادامه با اعلام اینکه همه مسیرهای منتهی به رمی جمرات مسدود است افزود:حادثه دیدگان به دلیل مشکلات تنفسی دچار حادثه شده اند و قطعا کشور عربستان به دلیل این سوء مدیریت باید پاسخگو باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد