اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

آمار کشته‌های ایرانی حادثه منا به 131 نفر رسید

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر که تعداد کل کشته‌ها از ۱5۰۰ نفر گذشته است 

به گزارش فارس، اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت لحظاتی قبل از افزایش تعداد کشته‌های حادثه منا خبر داد. 

اخبار تکمیلی 2 (جمعه - 3 مهر سال 94 ساعت  ۱۰:۰۷)

 صبح امروز در حالی رمی جمرات وسطی آغاز شد که نه تنها هنوز ازدحام جمعیت خطرناک به نظر می‌رسد، بلکه آمار و اخبار مرتبط با تلفات روداد تلخ و دردناک روز گذشته ادامه دارد.


به گزارش «تابناک»، خبرهای رسیده از عربستان حاکی از آن است که شمار جان باختگان رویداد روز گذشته در مسیر رمی جمرات در سرزمین منا از 1300 کشته متجاوز نشده است که بر اساس آمارهای ارائه شده توسط مسئولان ایرانی، 133 تن از این جان باختگان، هموطنانمان هستند.

بر اساس گزارش‌های رسیده هنوز بسیاری از زائران ایرانی مفقود هستند ولی یکی از زائران اهل تسنن ایرانی که از شب گذشته مفقود بود امروز در رمی جمرات پیدا شد که وضعیت وی مساعد است.

هنوز 2 نفر از خبرنگاران صدا و سیما مفقود هستند و از گروه تواشیح و قرآنی که در محل حضور داشت 3 نفر فوت کردند.




اخبار تکمیلی (جمعه - 3 مهر سال 94 )

سعید اوحدی در گفت‌وگویی با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: عربستان اجازه شناسایی جان‌باختگان و مجروحان فاجعه منا را تا پنج عصر روز گذشته داده بود که تا آن لحظه 131 زائر ایرانی در میان کشته‌ها و 60 زائر ایرانی دیگر در میان مجروحان شناسایی شدند.

او تصریح کرد: اجساد در حال حاضر در اختیار ایران نیست. آن 131 زائر جان‌باخته تا لحظه‌ای که عربستان به عوامل امداد‌گر ایرانی اجازه حضور در صحنه را داده بود شناسایی شدند بنابراین اگر عوامل ما نبودند امکان شناسایی همین تعداد زائر نیز وجود نداشت.

وی افزود: در فاجعه مکه همچنین 60 زائر ایرانی مجروح شده تا لحظه شناسایی جمع‌آوری شدند که 55 نفر آنها به بیمارستان‌های مرکز پزشکی حج و زیارت انتقال داده شده و پنج نفر دیگر به دلیل شرایط جسمی در بیمارستان‌های عربستان هستند.

اوحدی با بیان این‌که آمار جان‌باختگان و مجروحان بیشتر از آنچه است که دولت عربستان اعلام کرده است، اظهار کرد: تعداد جان‌باختگان تا این لحظه به مرز 1500 نفر رسیده، در حالی که دولت عربستان تا 1000 نفر را اعلام کرده است، منابع موثق معتقدند که این تعداد به مرز 2000 نفر نیز خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌های مکه در حال حاضر مملو از مجروح است و شرایط روز گذشته طبق آنچه عوامل ایرانی دیده‌اند نشان می‌داد مدیریت کار از اختیار سعودی‌ها خارج شده بود.

رییس سازمان حج و زیارت سپس با اشاره به دلایل وقوع فاجعه روز گذشته یادآور شد: بیش از 1.5 میلیون زائر همزمان در "جمرات" حضور داشتند، به دلیل مسدود شدن یکی از مسیرها زائران هنگام حرکت به هم برخورد کردند و تراکم جمعیت باعث شد، عده زیادی زیر دست و پا بمانند. البته عربستان تا این لحظه دلیل آن اتفاق را اعلام نکرده، اما سو تدبیر و نداشتن تجربه از عوامل اصلی آن بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور وزیر دفاع عربستان در جمره و مسدود‌کردن ناگهانی مسیرهای دسترسی به جمرات باعث این اتفاق شده است؟ به ایسنا گفت: من این موضوع را نمی‌دانم اما آنچه موثق است بستن مسیرها باعث وقوع این حادثه شد.

اوحدی همچنین نرده‌کشی در اطراف خیمه‌های محل اسکان برخی زائران در مسیر دسترسی به جمرات را یکی‌دیگر از دلایل وقوع این فاجعه خون‌بار اعلام کرد و افزود: خیمه‌های کشورهای عربی همچون مصر و بحرین در مسیر رمی جمرات قرار دارد. برای این‌که زائران از مسیر حرکت به این خیمه‌ها وارد نشوند نرده‌کشی شده است و همین محدود‌کردن باعث شد فضایی برای نجات‌ پیدا کردن زائران از میان سیل جمعیت وجود نداشته باشد و آنها زیر دست و پا بمانند.

وی ادامه داد: عوامل ایرانی بسیاری از مجروحان را از زیر دست و پا خارج کردند. روز گذشته مصیبت وحشتناکی در منا اتفاق افتاد. نجات‌دادن برخی مجروحان بسیاری سخت بود، آنها زیر تلی از کشته‌ها دست و پا می‌زدند و عوامل امداد ایرانی تا جایی که امکان داشت زائران را نجات دادند.

اوحدی ادامه داد: از ساعت پنج بعد از ظهر دیروز فضا در منا امنیتی شد و دیگر اجازه حضور به عوامل امدادگر سایر کشورها را به محل حادثه ندادند. ما نتوانستیم جان‌باختگان و مجروحان دیگر را شناسایی کنیم. البته امروز از وزارت حج مجوزی را گرفته‌ایم و پنج کمیته‌ را تشکیل داده‌ایم تا شناسایی جان‌باختگان و مجروحان را انجام دهند.

وی بیان کرد: امیدوارم تا یکی دو روز آینده وضعیت جان‌باختگان و مجروحان ایرانی شفاف شود.

رییس سازمان حج و زیارت در عین حال با بیان این‌که شناسایی و سرشماری زائران به دلیل پراکندگی آنها در منا و مکه امکان‌پذیر نیست، افزود: تا این لحظه 131 زائر جان‌باخته شناسایی شدند که اسامی 118 نفر آنها اعلام شده و شش نفر به دلیل نداشتن کارت از آن 131 نفر، مفقود الاثر اعلام شده‌اند. پراکندگی جمعیت زائران در یکی دو روز به گونه‌ای است که امکان آمار مفقودین از کاروان‌ها هم مشکل است.


اخبار تکمیلی (پنج شنبه - 2 مهر سال 94)

وی افزود: تا این لحظه تعداد کشته‌های ایرانی این حادثه به 122 نفر رسیده است.

اوحدی تصریح کرد: تعداد کل کشته‌ها تا کنون به 1300 نفر رسیده است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به نظر می‌رسد تعداد کل کشته‌ها به بیش از ۱۵۰۰ نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اجساد قربانیان به ۴ سردخانه بزرگ در مکه و جده و منا انتقال پیدا کرده است.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد