اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

احمدی‌نژاد لازم نیست به دادگاه بیاید!

احمدی‌نژاد لازم نیست به دادگاه بیاید!

احمدی‌نژاد لازم نیست به دادگاه بیاید! این گفته رئیس کمیسیون اصل90 مجلس است.  

س قانون الزامی ندارد که دادگاه با حضور احمدی‌نژاد برگزار شود، از این رو این جلسات را می‌توان بدون حضور متهم برگزار کرد، بنابراین باید در جهت تعیین تکلیف پرونده‌های احمدی‌نژاد به صورت غیابی یا احضار وی به دادگاه اقدام کرد.

رئیس کمیسیون اصل90 مجلس ادامه داد: این کمیسیون پیگیر به نتیجه رسیدن پرونده‌های شکایت از احمدی‌نژاد و برخی مقامات و مسئولان دولت قبل است. اگر آنطور که پورمختار بیان کرده تخلفات احمدی‌نژاد مربوط به عدم اجرای قانون است باید به گزارشی رجوع کرد که در سال 90 از سوی دیوان تفریغ بودجه منتشر شد. نامه نوشت؛ «گزارش تفریغ بودجه 90 نشان از آن دارد که بانک مرکزی در نوسان بازار ارز تاثیرگذار بوده و رقم دلالی بانک مرکزی در بازار ارز و تخلف آن حدود 18هزارمیلیاردریال برآورد شده است. این گزارش همچنین تخلفات بودجه در اختصاص بیش از هفت‌هزارمیلیارد از منابع بودجه به افراد خاص و رشد 200 درصدی کمک به برخی نهاد‌های خاص را برملا ساخته است؛ از جمله نهادهایی که مورد توجه ویژه کابینه احمدی‌نژاد قرار گرفته بودند، می‌توان به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، موسسه بصیرت و موسسه ترجمان وحی اشاره کرد. تخلفات دولت در درآمد‌ها و هزینه‌های اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و حساب ذخیره ارزی از دیگر ناگفته‌های این گزارش است.

بر اساس قانون بودجه تمامی اعتبارات باید در قالب برنامه خاص هزینه شوند اما جالب اینکه بر اساس گزارش ارائه‌ شده از سوی دیوان محاسبات، برخی اعتبارات قابل‌توجه، تحت عناوین کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار مقامات خاص قرار گرفته؛ همچنین حساب ذخیره ارزی در سال‌های 87، 88، 89 و 90 تعهدات خود را پرداخت نکرده و تنها کسری بودجه دولت را پوشش داده است.

بانک مرکزی در کنار تخلف‏های گزارش‌شده همچنین از پرداخت بودجه مترو و اعتبارات حمل‌ونقل ریلی سر باز زده. به این ترتیب این بانک 8‌میلیارد و362میلیون‌و948هزاردلار از تعهدات قطعی قوانین بودجه سال‌های 87 و 88 و همچنین 2میلیارددلار تعهدات شبکه مترو را از تعهدات این حساب حذف کرده که این اقدام مغایر حکم قانون بودجه برنامه پنجم توسعه است. واریز 16میلیارد تومانی به حساب شخصی دانشگاه ایرانیان، وصول نشدن 6گونی چک در مناطق آزاد، واگذاری رایگان 20 هکتار از اراضی منطقه آزاد قشم، تخلف 9هزار میلیارد تومانی در فرودگاه قشم و... تنها بخشی از تخلفاتی بود که طی دو سال گذشته از آنها رونمایی شده است.

 

منبع: روزنامه ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد