اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

یاد آور این خسته را، وب‌گرد پر بسته را!

دیروز که داشتم وب‌گردی می‌کردم، دو خبر توجهم را به خود جلب کرد:

خبر اول: در فنلاند دسترسی به اینترنت پهن باند جزو حقوق شهروندی شده و از این به بعد دولت موظف است برای همه شهروندان فنلاندی امکان دسترسی به اینترنت یک مگابیتی را فراهم کند. البته دولت قول داده است تا سال ۲۰۱۵، اینترنت ۱۰۰ مگابیتی را در اختیار مردم قرار دهد!

خوب این خبر برای ما مثل یک داستان علمی تخیلی می‌ماند. چون سرعت دسترسی ما نه تنها بیشتر نمی‌شود، بلکه هر سال کمتر و میزان دسترسی ما هم محدودتر می‌شود.

خبر دوم: فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی Starbucks از دیروز، یعنی اول جولای، اجازه دسترسی رایگان به  وای- فای، بدون محدودیت و بدون نیاز به ثبت‌نام به مشتریان خود خواهند داد.

این خبر هم خیلی عجیب و غریب است! و برای مایی که قطع نبود GPRS برایمان اوج خوشبختی است، قابل باور نیست!

زمانی در این وبلاگ می‌توانستم، بیشتر سرویس‌های تازه وب ۲٫۰ را معرفی کنم، اما لازمه استفاده از سرویس‌های تازه‌تر وب ۲٫۰ داشتن اینترنت پرسرعتی است که ما نداریم.

طراحان سایت‌ها و نویسندگان وبلاگ‌های فرنگی با توجه به دسترسی اغلب خوانندگان خود به اینترنت با سرعت مناسب، دیگر لزومی نمی‌بینند که دیگر رعایت حال ما را کنند، صفحاتشان را سنگین‌تر از پیش طراحی می‌کنند و آنها را مملو از عکس و ویدئو می‌کنند.

اما اگر شما جزو آن دسته از خوانندگان وبلاگ هستید که در خارج از کشور به سر می‌برد و اصلا نمی‌توانید مجسم کنید که اینترنت کم‌سرعت چیست و ۲۰ دقیقه منتظر ماندن برای لود شدن جی‌میل چه طعمی دارد و اگر نمی‌دانید که حسرت ندیدن ویدئوهای یوتیوب چقدر بر روح و جسم سنگینی می‌کند، می‌توانید با استفاده از یک اکستنشن فایرفاکس، شرایط اینترنت قطره‌چکانی را برای خود شبیه‌سازی کنید!

البته این اکستنشن به درد طراحان سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی هم می‌خورد و آنها می‌توانند با استفاده از آن عملا آزمایش کنند که لود شدن سایت‌هایشان مثلا برای کاربری که دیال آپ دارد چقدر طول می‌کشد.

این اکستنشن Firefox Throttle نام دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد