اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

زاکومی شما را به دیدن جام جهانی دعوت می‌کند

تنها یک روز دیگر به شروع نوزده‌امین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال که این دوره کشور آفریقای جنوبی برای اولین بار در قاره‌ی آفریقا میزبانی آن را بر عهده گرفته باقی مانده است.
مسابقات جام جهانی فوتبال از سال 1966 صاحب یک Mascot یا همان نماد شُگون و خوش یمنی شد. ویکیپدیا در تعریف شُگون‌نَما میگوید: Mascot جسم یا عروسکی است که در فرهنگ اروپایی و برخی فرهنگ‌های دیگر به عنوان نظرقربانی و برای دور داشتن بدشانسی به کار می‌رود و امروزه بیشتر شاهد استفاده از آن در رویدادهای بزرگ ورزشی مثل بازی‌های المپیک و جام جهانی و .

سایر رقابت‌های بین المللی هستیم.
این نمادها نشان دهنده خصوصیات و ویژگی های کشور میزبان است و با استفاده از المانهای فلکلوریک (همچون لباس، گل، حیوانات و غیره) تاریخ، آداب، فرهنگ و سنن مردمان آن کشور را به بیننده یادآور می‌شوند. مخاطب اصلی نمادهای مسابقات ورزشی کودکان هستند که با ساخت کارتون‌ها و اجناس تجاری مختلفی که همزمان با برگزاری مسابقات عرضه می‌شوند می‌تواند منبع درآمد خوبی برای کشور برگزار کننده باشد.

زاکومی

نماد این دوره مسابقات جام جهانی یک پلنگ 15 ساله به نام Zakumi (زاکومی) است. زاکومی یک پلنگ جوان پفکی است که موهای سبز مجعد دارد و خنده پهنی بر دهانم او نقش بسته است. نام Zakumi از دو بخش Za که مطابق استاندار ISO 3166-1 alpha-2 نشان دهنده نام آفریقای جنوبی و Kumi که در زبان محلی به معنی 10 است و روی هم آفریقای جنوبی 2010 را تداعی می‌کند. همچنین Zakumi به معنی Come to me هم هست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد