اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

نرم افزاری که ذهن شما را می خواند


لابراتوارهای تحقیقاتی شرکت اینتل نرم افزار جدیدی را توسعه داده اند که می تواند فعالیت مغزی را تجزیه کرده و ذهن کاربر را بخواند.

پدیده ذهن خوانی دیگر یک فعالیت منحصر به دانشمندان روانشناسی و یا جادوگران نیست. لابراتوار Tech Heaven اینتل، شرکت تولیدکننده پردازشگرها نرم افزاری را معرفی کرده است که می تواند از طریق یک سیستم دقیق چیزی را که یک فرد درحال فکر کردن به آن است از طریق تحلیل فعالیت مغزی بخواند.

این تکنیک هنوز در فاز توسعه است اما در آینده نه چندان دور می تواند سناریویهای جدیدی را باز کند که به طور بالقوه تحولی در انفورماتیک مصرفی و یاری رساندن به افرادی که از ناتوانیهای حاد جسمی رنج می برند ایجاد کند.

این برنامه به یک دستگاه رزونانس مغناطیسی متصل می شود. در آزمایش این نرم افزار از فرد خواسته شد که به یکسری از نامهای رایج فکر کند. آلگوریتم با فکر کردن داوطلب به هر واژه، فضاهایی از مغز را که در زمان فکر کردن فعال می شوند رصد کرد. سپس از داوطلب خواسته شد که دوباره به یکی از واژگان قبلی فکر کند. در طول آزمایش، این سیستم دقت بالای 90 درصد را نشان داد.

بزرگترین محدودیتهای این فناوری مربوط به موانع و هزینه بالای دستگاههای کنونی رزونانس مغناطیسی است اما به اعتقاد محققان لابراتوارهای اینتل، ورود به این بخش می تواند در آینده ای نزدیک تمام این موانع را رفع کند.

براساس گزارش CNET، هدف این محققان از کار بر روی این آلگوریتمها ایجاد ماشینهای دروغ سنج جدید  نیست بلکه ارائه تعاملات جدید میان انسان و ماشین و هدایت رایانه ها بدون استفاده از صفحه کلید، ماوس و صفحات لمسی است.

همچنین این نرم افزارها اهمیت زیادی در یاری رساندن به افراد متاثر از ناتوانیهای حاد جسمی است به طوری که این افراد می توانند از طریق فکر کردن بسیار از فعالیتهای روزانه خود را انجام دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد