اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

مایکروسافت همچنان در اوج

ا

ین روزها ناموفق نشان دادن مایکروسافت و تکرار این موضوع که این شرکت در مقابل اپل و گوگل حرفی برای گفتن ندارد و در آینده توسط این دو شرکت به کنار رانده خواهد شد به مطلب مورد علاقه بسیاری از وبلاگ نویسان و حتی کارشناسان تبدیل شده است.

همه گیری این دست مطالب آنقدر زیاد است که در بعضی مواقع سهام این شرکت و حتی کارمندان آن هم تحت تأثیر قرار می گیرند !

اما آماری که در یکی از مطالب سایت Technet منتشر شده نشان می دهد که در واقعیت مایکروسافت در حال حاضر در موقیعت بسیار محکم و مناسبی قرار دارد و بسیاری از این دست پیش بینی ها را می توان کاملا بی اساس در نظر گرفت. این مطلب با اشاره به 150 نسخه فروش رفته ویندوز 7 ( 7 نسخه در هر ثانیه ! ) به خوانندگان یاد آوری می کند که ابزاری مثل iPad که از آن به عنوان کاهش دهنده فروش نت بوک ها ( و به طبع آن ویندوز 7 ) یاد می شود کمتر از یک هشتم این دستگاه ها و تنها کمتر از 2 درصد کل پی سی ها خواهد فروخت.

در نشان دادن پیشرفت مایکروسافت همین بس که در بازار سیستم عامل نت بوک ها این شرکت با 10 درصد شروع کرد و در حال حاضر بیش از 96 درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

زمینه دیگری که همیشه از آن به عنوان پاشنه آشیل مایکروسافت یاد می شود بازار سرورها است ، جایی که قرار بود لینوکس به سرعت باد ! بازار را از آن خود کند. اما آخرین آمارها از بالا رفتن سهم ویندوز تا 73 درصد دارد.

پیشرفت های مایکروسافت تنها محدود به ویندوز نیست.مالکیت بزرگترین سرویس میل تحت وب دنیا ( 360 میلیون کاربر هات میل در مقابل 173 میلیون کاربر جی میل ) ، بزرگترین سرویس پولی آنلاین ( 23 میلیون کاربر XBOX Live ) ، بزرگترین شبکه پیغام بر همزمان ( 299 میلیون کاربر Live Messenger ) همه و همه نشان از در اوج بودن شرکتی است که این روز ها دشمنی و بدگویی از آن نوعی کلاس و متفاوت بودن محسوب می شود!

البته در این آمارها هنوز موفقیت جستجوگر بینگ و موفقیت های احتمالی پروژه های آینده مایکروسافت مثل ویندوز فون 7 و پروژه Kinetic لحاظ نشده است .

نکته مهم دیگر اینکه همه این موفقیت ها در کنار آزاد گذاشتن کاربرها در انتخاب مواردی مثل نوع در دست گرفتن گوشی شان بدست آمده است !!!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
امیرحسین 7 تیر 1389 ساعت 12:36 ق.ظ http://firetux.blogsky.com

مایکروسافت همیشه مدیونه متن باز(از جمله گوگله) و هیچ وقتم بهشون نمیرسه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد