اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

اختلال ترافیک اینترنت به‌دنبال انجام آزمایش تحقیقی

آزمایش انجام گرفته از سوی دانشگاه دوک و یک گروه اروپایی مسوول مدیریت منابع اینترنتی، شکست خورده و اختلال در درصد کوچکی از ترافیک اینترنت را به همراه داشت.

به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان امنیتی، ممکن بود این خسارت بدتر از این‌ها باشد و این واقعه نشان داد که یکی از پروتکل‌های اصلی اینترنت واقعا تا چه اندازه ضعیف است.

این مشکل روز جمعه ساعت 9 به وقت گرینویچ آغاز شده و کم‌تر از نیم ساعت طول کشید و هنگامی شروع شد که RIPE NCC (مرکز هماهنگی شبکه اروپایی شبکه‌های IP) و دانشگاه دوک آزمایشی را انجام دادند که شامل پروتکل BGP - پروتکل مورد استفاده توسط روت‌ها برای این که بدانند ترافیک خود را در اینترنت به کجا ارسال کنند - بود.

بر اساس این گزارش، RIPE به روت‌های BGP اعلام کرد به دلیل این که از فورمت داده آزمایشی استفاده می‌کند، اندکی در آن‌ها تغییر می‌دهد و داده RIPE به‌زودی شروع به گذشتن از روتری به روتر دیگر کرد اما ظرف چند دقیقه مشخص شد مشکلی به وجود آمده است.

به گفته مدیر کل شرکت امنیت اینترنت Renesys، بیش از 3500 پیشوند (که نشان دادند آدرس‌های IP مسدود شده‌اند) از لحظه شروع این آزمایش بی‌ثبات شدند و این پیشوندها در همه جای جهان شامل 832 پیشوند در آمریکا، 336 در روسیه، 277 در آرژانتین، 256 در رومانی و به همین ترتیب پراکنده بودند. بیش از 60 کشور با این مشکل مواجه شدند.

کارشناسان امنیتی سال‌هاست هشدار داده‌اند که خرابکاران می‌توانند با دستکاری روت‌های BGP موجب اختلال اینترنتی جدی شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد