اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

چگونه از یک تبلت به صورت مشترک استفاده کنیم؟

ممکن است فرزند شما بخواهد با تبلت شخصی شما بازی کند و نگرانی شما به‌هم ریختن تنظیمات و برنامه‌های ذخیره شده در آن باشد. به‌نظر شما راه‌حلی برای اشتراک‌گذاری تبلت بدون نگرانی درباره اطلاعات ذخیره شده در آن وجود دارد؟

 تصور کنید به یک رستوران رفته‌اید و این رستوران به‌جای ارائه اینترنت وایرلس رایگان، یک تبلت را تا زمان آماده شدن سفارش شما به‌طور رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد! به‌نظر شما این رستوران می‌تواند بدون نگرانی از به‌هم ریختن اطلاعات ذخیره شده در تبلت، آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهد و حتی مشتریان نیز می‌توانند اطمینان داشته باشند که با پس دادن تبلت، سایت‌ها و دیگر سرویس‌هایی که مورد استفاده قرار داده‌اند توسط دیگران قابل مشاهده نباشد؟  

مهمانان در اندروید

چنانچه تبلت شما به سیستم‌عامل اندروید نسخه 2/4 و بالاتر مجهز است، می‌توانید برای این مشکل یک راه‌حل خوب را مورد استفاده قرار دهید. در این نسخه از سیستم‌عامل اندروید قابلیتی برای ایجاد چند کاربر طراحی شده است که یکی از این کاربران نیز همان کاربر مهمان (Guest) در سیستم‌عامل ویندوز است. همچنین شما می‌توانید پروفایل‌های مختلفی را با سطوح دسترسی متفاوت در این نسخه از سیستم‌عامل اندروید مشخص کنید و هریک از پروفایل‌های ایجاد شده را به کاربران موردنظرتان اختصاص دهید.



ایجاد کاربر مهمان

‌ـ‌ برای ایجاد کاربر مهمان در تبلت‌های اندرویدی 2/4 و بالاتر ‌باید ابتدا به Settings مراجعه کرده و در بخش Device روی Users کلیک کنید.

توجه: اگر قادر به یافتن گزینه Users نیستید احتمالا تبلت شما از اندروید 1/4 یا قدیمی‌تر استفاده می‌کند.

‌ـ‌ در ادامه برای ایجاد یک کاربر مهمان ‌باید روی Add user or profile کلیک کنید.

‌ـ‌ در این مرحله دو انتخاب در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ ایجاد کاربر و ایجاد پروفایل. توجه داشته باشید ایجاد پروفایل اغلب برای محدود کردن کاربران به‌کار می‌رود و این اعمال محدودیت نیز در اکثر موارد برای کودکان به‌کار گرفته می‌شود تا از دسترسی محدودتری به سیستم‌عامل برخوردار باشند. (چنانچه دستگاه شما به اندروید 2/4 مجهز باشد گزینه Restricted profile در دستگاه شما وجود ندارد.)

‌ـ‌ روی گزینه Users کلیک کرده و در صفحه توضیحات به‌نمایش درآمده نیز با انتخاب گزینه OK مراحل را ادامه دهید.

‌ـ‌ در نهایت Set up now را کلیک کرده و منتظر بمانید به صفحه قفل هدایت شوید. در این مرحله مشاهده می‌کنید که کاربری شما در صفحه قفل قابل مشاهده است و شما با کاربری جدیدی به دستگاه وارد شده‌اید. برای ادامه، قفل صفحه را باز کنید.

‌ـ‌ حالا صفحه خوشامدگویی برای شما به‌نمایش درمی‌آید و در مرحله‌ای که از شما درخصوص دارابودن کاربری گوگل سوال می‌شود ‌باید گزینه No را انتخاب کنید و پس از آن روی Not now کلیک کنید. (با انجام این کار شما به‌صورت یک کاربر مهمان وارد سیستم‌عامل شده و از تبلت به‌عنوان یک کاربر مهمان استفاده می‌کنید. تنها فرق این کاربر با کاربری اصلی، در عدم استفاده از سرویس‌ها و امکانات وابسته به کاربری گوگل است. در این حالت مهمانان شما می‌توانند از تبلت شما استفاده کنند و نرم‌افزارهای مختلفی همچون مرورگر، نقشه‌های گوگل، یوتیوب و... را نیز اجرا کنند، اما بدون ایجاد کاربری گوگل به نصب برنامه جدید و اجرای برنامه‌هایی همچون Google Play قادر نخواهند بود.)



کاربران سفارشی

اگر می‌خواهید برای همسر یا فرزندتان نیز یک کاربری مجزا ایجاد کنید پیشنهاد می‌کنیم آنها را جزو کاربران سفارشی دستگاه تعریف کنید. برای این کار ‌باید مراحلی همچون مراحل ایجاد کاربر مهمان را طی کنید، اما هنگامی که به مرحله وارد کردن کاربری گوگل می‌رسید ‌باید تبلت را در اختیار همسر یا فرزند خود قرار داده و از آنها بخواهید اطلاعات کاربری خودشان را در سرویس گوگل وارد کنند و به‌این ترتیب آنها می‌توانند هنگام استفاده از تبلت به اطلاعات خود نیز دسترسی داشته باشند و برای حفظ امنیت اطلاعات شخصی خود می‌توانند پین‌کد یا الگوی رمز را نیز روی کاربری خود فعال کنند. توجه داشته باشید که فقط شما (کاربر اولیه دستگاه) به حذف کاربران دیگر از فهرست کاربران قادر خواهید بود.



تعویض کاربران

تعویض کاربران در تبلت کار بسیار ساده‌ای است. هر زمان شما تبلت را قفل کنید از کاربر فعلی خارج می‌شوید و فهرستی از کاربران موجود در صفحه قفل برای شما به‌نمایش درمی‌آید. برای ورود به هریک از محوطه‌های کاربری نیز کافی است روی کاربر موردنظر کلیک کنید. در این مرحله چنانچه کاربر از روش‌های حفاظتی پین‌کد و الگوی رمز استفاده کرده باشد ‌باید رمز را نیز وارد کنید تا عملیات ورود بدرستی انجام شود.

همچنین شما می‌توانید نوار تنظیمات سریع را از بالای صفحه به پایین بکشید و پس از آن روی تصویر کاربری خود کلیک کنید تا صفحه قفل شود و پنجره تعویض کاربر برای شما به‌نمایش درآید.



اعمال محدودیت‌ها

اگر دستگاه شما به اندروید 3/4 مجهز باشد علاوه بر قابلیت تعریف کاربر، می‌توانید پروفایل‌هایی با سطوح دسترسی مختلف را نیز برای هریک از کاربران تعریف کنید. پروفایل‌های محدود، عملکرد مشابهی همچون قابلیت parental control را در نرم‌افزارهای امنیتی در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید به کمک آنها مشخص کنید کدام بخش‌ها و نرم‌افزارها توسط هریک از کاربران قابلیت اجرا داشته باشد. (به‌عنوان مثال می‌توانید استفاده از مرورگر کروم را برای فرزندانتان ممنوع کنید و بالعکس، مجوز دسترسی به بازی‌های نصب شده روی دستگاه را در اختیار آنها قرار دهید.) برای ایجاد پروفایل‌های کاربری نیز ‌باید پس از مراجعه به بخش Users در تنظیمات دستگاه، روی Restricted profile کلیک کنید.

توجه: چنانچه به روش فوق اقدام به ایجاد کاربر مهمان در تبلت خود کرده‌اید و قصد دارید تبلت را در اختیار کاربران مختلف قرار دهید این نکته را فراموش نکنید که در این شرایط، اطلاعات ذخیره شده توسط کاربر قبلی که به‌صورت مهمان از تبلت استفاده کرده است در اختیار کاربر بعدی قرار خواهد گرفت. برای جلوگیری از بروز این مشکل ‌باید کاربر مهمان را حذف کرده و دوباره به روش فوق یک کاربر جدید را به‌صورت مهمان در تبلت ایجاد کنید.

منبع : کلیک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد