اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

تبلت - کتابخوان موبایل چرا آیپد و آیفون سریع تر از دستگاه های اندرویدی هستند؟ و آیا فاصله به زودی کم خواهد شد؟

حتما می دانید که آیفون و آیپد در تست سرعت پاسخگویی به دستورات لمسی، دستگاه های اندرویدی و ویندوزفونی نظیر گلکسی S4، لومیا ۹۲۸، اچ تی سی وان و ... را پشت سر گذاشته اند. این می تواند یکی از جاهایی باشد که اپل رقبا را حتی در آینه عقب هم نمی بیند. جالب اینجا است، محققین Agawi که این تست ها را ترتیب داده اند نیز از نتایج به دست آمده شگفت زده شده اند.  

دلیل این فاصله چیست؟

شاید در واقع این نتایج چندان هم غافلگیر کننده نباشد. یکی از مهمترین مزیت های مدل کاری اپل این است که نرم افزار و سخت افزار را با هم و برای هم توسعه می دهد، چیزی که برای سایر شرکت ها میسر نیست و دستگاه های اندرویدی از بهینه سازی های هسته سیستم عامل بهره نمی برند.

یکی از مشکلات مهم این است که اپلیکیشن های اندرویدی ابتدا بر اساس کدهای جاوا نوشته شده و سپس تبدیل می شوند؛ بنابراین به نوعی هیبریدی هستند. یعنی جاوایی که کاربران اینترنت آن را پر باگ و کند  و پردردسر یافته اند، راهکاری است برای تولید اپلیکیشن های اندرویدی و این بر عملکرد و سرعت دستگاه ها تاثیر می گذارد.


فاصله کم نمی شود

اپل در حال مهاجرت به معماری ۶۴ بیتی است و در نظر داشته باشید، دستگاه های این شرکت که نتایج تست سرعت پاسخگویی اخیر با آنها انجام گرفته مربوط به یک سال قبل هستند! بنابراین در واقع، فاصله همین الآن هم بیشتر شده.

با آیفون 5s و به زودی آیپد نسل ۵، اپلیکیشن ها نه فقط می توانند سریعتر اجرا شوند، بلکه سرعت پردازش صوتی نیز در کنار پردازش گرافیکی فوق العاده بیشتر خواهد شد. چند نسل که جلو برویم، تیم کوک دیگر یک آیپد هیبریدی را ایده ای ابلهانه نخواهد خواند، چون آن زمان قدرت پردازشی مناسب برای ساخت آن را خواهد داشت و نیازی به تکذیب نقشه های آینده ندارد.

خرید درست

اگر شما از اپلیکیشن هایی نظیر عکاسی و ویرایش عکس حرفه ای، اپلیکیشن های پخش موسیقی تعاملی و یا بازی ها استفاده زیادی می کنید، بهتر است آیفون یا آیپد بخرید زیرا iOS در این زمینه ها بسیار بهتر از اندروید است.

در کل اگر قصد خرید گجتی در دامنه قیمت آیفون یا آیپد را دارید، هیچ محصولی به پای سرعت آنها نمی رسد. البته بدیهی است که در ازای به دست آوردن این سرعت، محدودیت های اکوسیستم اپل را نیز باید بپذیرید و این درست همانجایی است که رقبا اپل را در آینه عقب می بینند، یعنی قابلیت شخصی سازی سیستم عامل.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد