اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

چگونه تیتر مناسب برای پست های فیسبوک، توئیتر و وبلاگ خود انتخاب کنیم؟ (بخش اول-توئیتر)

یکی از سوالاتی که همواره ذهن اکثر کاربران و وبلاگ نویسان را به خود مشغول کرده، این است که چگونه می توان برای انتشار مطلب در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها تیترهای مناسب نوشت؟

جواب دادن به این سوال و اینکه چه انتخابی همیشه بهتر جواب می دهد کار بسیار سختی است. اخیرا سایت بافر که در زمینه ارائه خدمات برای انتشار مرتب و زمان بندی شده مطالب شما در شبکه های اجتماعی فعالیت می کند، سعی کرده پاسخی برای این موضوع پیدا کند. 

آنها نتیجه تحقیقاتی را که بر روی اکانت های شبکه اجتماعی بافر و وبلاگ خود انجام داده اند با تحقیقاتی که توسط سایرین در این زمینه صورت گرفته، ترکیب کرده اند و از دل آن دستورالعملی را استخراج کرده اند که به عقیده آنها یک راهنمای علمی برای نوشتن عناوین مناسب در شبکه های اجتماعی و وبلاگ شماست. در بخش ابتدایی این مطلب عنوان نویسی در توئیتر را توضیح خواهیم داد، در بخش دوم به سراغ فیسبوک خواهیم رفت و در بخش سوم و انتهایی نیز چگونگی انتخاب عنوان برای پست مطلب در وبلاگ را بررسی خواهیم کرد.  پس اگر می خواهید با رموز نوشتن عناوین کلیک خور و خواننده پسند آشنا شوید، با ما در ادامه مطلب همراه شوید.
  

چه روشی در توئیتر بهتر جواب می دهد؟

در توییتر شما همواره با متن سر و کار دارید. با در نظرگرفتن این موضوع، انتخاب عنوان صحیح برای توئیتی که می خواهید منتشر کنید یکی از مهمترین نکاتی است که باید در نظر داشته باشید. در حالی که هر روز انبوهی از دستورالعمل ها درباره اینکه از چه کلماتی بهتر است استفاده کنید و چگونه عناوین خود رابنویسید منتشر می شود، به نظر ما بهترین راه برای انجام علمی آن این است که خودتان آن را آزمایش کنید و یاد بگیرید. 

خودتان امتحان کنید
برای انتخاب عنوان مناسب در توئیتر از آزمون A/B استفاده کنید. قبلا در نردبان در مورد تست A/B به طور مفصل صحبت کرده ایم. هر چند استفاده از این روش در رسانه های اجتماعی کار سختی است و حتی گاهی اوقات اشتباه هم به نظر می رسد، با این حال، ما دریافتیم که که هنوز هم به دست آوردن اطلاعات قابل اعتماد از این روش امکان پذیر است.

از رویکرد زیر می توانید استفاده کنید:
1) دو تیتر مرتبط که فکر می کنید مناسب هستند را برای مقاله خود انتخاب کنید.
2) هر دوی این عناوین را تقریبا در زمانی یکسان و با حداقل فاصله زمانی یک ساعت از همدیگر توئیت کنید. البته تجربه نشان داده که انتخاب زمان به نحوی که هر دو توئیت قبل از ظهر و یا هر دو بعد از ظهر منتشر شوند بهتر جواب می دهد. 9 صبح خیلی بیشتر به 10 صبح شبیه است تا 12 ظهر به 1 بعداز ظهر. پس در انتخاب زمان حواستان به این نکته باشد.
3) داده های به دست آمده از هر دو توئیت را با یکدیگر مقایسه کنید.

در ادامه به کمک یک مثال کاربرد عملی این روش را به شما نشان خواهیم داد:

اولین توئیت در ساعت 9:15 صبح:

دومین توئیت در ساعت 10:12 صبح:
توئیت دوم همانطور که در عکس هم قابل مشاهد است نتایج بهتری نسبت به اولی کسب کرده و استقبال بیشتری از آن شده است. میزان دو برابر کلیک های آن به روشنی نشان دهنده این برتری است. بر طبق الگوریتم بافر، این توئیت به عنوان برتر انتخاب شده است.

این راه حلی است که بعضی مواقع می توان برای تصمیم گیری در خصوص عنوان مناسب به کار برد.
نکته جالبتر اینکه مقاله ای که با عنوان دوم توئیت شده، همچنان در حال گسترش و بازدید است و فکر می کنیم که بخشی از این امر ناشی از تیتر بهتر آن است. 

تحقیقات سایرین چه می گوید؟
روش آزمون A/B که ما به شما پیشنهاد دادیم، متد ساده و خوبی است. البته زمان مناسب برای توئیت مطلب نیز فاکتور بسیار مهمی است که نباید آن را نادیده بگیرید. اما گاهی شما زمان کافی برای انجام این کار ندارید یا تعداد فالوئرهای اندکی دارید که براساس آنها نمی توانید نتیجه معنی داری از تست خود بگیرید، اما همچنان دلتان می خواهد از یک روش معتبر برای نوشتن عنوان استفاده کنید. حال چه باید کرد؟ در اینجاست که باید به نتیجه تحقیقاتی که توسط افراد دیگر در این زمینه انجام شده است نگاهی بیندازیم. Dan Zarrella که یکی از محققان رسانه های اجتماعی است، پژوهش معروفی انجام داده و دستورالعملی را فراهم کرده که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید از چه کلماتی در تویئت های خود استفاده کنید. 

اولین و جالب ترین عنصری که Dan بر آن تاکید دارد این است که در زمان نوشتن عنوان توئیت خود از فعل های بیشتر و اسم های کمتر استفاده کنید. پس از آنالیز 200,000 توئیت، وی به این نتیجه رسیده است که توئیت هایی که قیدها و فعلهای بیشتری به نسبت اسم و صفت در آنها استفاده شده است، نرخ کلیک بالاتری داشته اند.

اخیرا خود توئیتر نیز برخی از اطلاعاتی را که از طریق سیستم های پردازش اطلاعات خود به دست آورده است و به طور چشمگیری منجر به افزایش کلیک ها و توئیت مجدد می شوند را منتشر کرده است.
در اینجا سه تا از مهمترین آنها را آورده ایم:

1. کاربران را به دانلود دعوت کنید.
به گفته توئیتر، این کار به طور متوسط 13% میزان کلیک ها را افزایش خواهد داد.
به عنوان مثال:

2. تقاضای توئیت مجدد کنید.

3. واقعیت دیگری که هم توئیتر و هم Dan Zarrella روی آن تاکید دارند این است که چندین بار به طور مشخص تقاضای retweet کنید.
" توئیت هایی که همراه با تقاضای retweet در تایم لاین خود قرار می دهید، نرخ ری توئیت را به طور متوسط 311% افزایش می دهند."

20 کلمه ای که قابلیت ری توئیت را افزایش می دهند
استراتژی برخی افراد این است که میزان کلیک توئیت خود را بالا ببرند و برخی دیگر به دنبال افزایش retweet آن هستند. اما باید در نظر داشت که این دو از هم جداشدنی نیستند و با یکدیگر همراهند. Dan Zarrella لیست شگفت انگیزی از کلماتی منتشر کرده که در بیشتر توئیت هایی که نرخ retweet بالایی دارند، به کار برده شده اند. البته عامل مهم دیگر در کنار استفاده از این کلمات، همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، زمانی که است که برای توئیت مطلب خود انتخاب می کنید.

بیایید نگاهی به لیست این کلمات کاربردی بیندازیم:
1. you (شما)
2. twitter (توئیتر)
3. please (لطفا)
4. retweet (تویئت مجدد)
5. post (پست)
6. blog (وبلاگ)
7. social (اجتماعی)
8. free (رایگان)
9. media (رسانه)
10. help (کمک)
11. please retweet (لطفا دوباره توئیت کنید)
12. great (بزرگ)
13. social media (رسانه اجتماعی)
14. 10 (ده)
15. follow ( فالو کردن)
16. how to (چگونه)
17. top (برتر)
18. blog post (پست وبلاگ)
19. check out (بررسی کردن)
20. new blog post (پست جدید)

بعد از معرفی این لیست عالی که با بسیاری از ترفندهایی که درحالت عمومی برای نوشتن عناوین و مطلب در سایر مراجع آورده شده اند نیز مطابقت دارد، در انتهای این مقاله نیز 10 مورد از نتایج شگفت انگیزی که از مطالعه آمارهای توئیتر به دست آمده و سبب افزایش تعداد فالوئرهای شما می شوند برای شما آورده ایم:

1. توئیت هایی که در ایام آخر هفته منتشر می شوند تا 17% نرخ engagement (این نرخ بر اساس تعداد پاسخ ها، ری توئیت ها و تعداد دفعاتی که توئیت شما در مطالب دیگران استفاده می شود محاسبه می شود) بالاتری دارند.
2. توئیت هایی که با لینک عکس همراه باشند 2 برابر آنهایی که لینک ندارند، بازخورد دریافت می کنند.
3. توئیت های که کوچکتر از 100 کاراکتر هستند 17% بیشتر بر آنها کلیک می شود.
4. سریعترین رشد جمعیت توئیتر در بازه سنی 55 تا 64 سال است!
5. توئیتهایی که از hashtag (#) استفاده می کنند دوبرابر بقیه engagement دارند.
6. 66 درصد توئیتهای تولید شده توسط کاربران، از کاربران تلفن همراه هستند.
7. کاربران توئیتری که از تلفن همراه خود برای سر زدن به توئیتر استفاده می کنند 181% بیشتر تمایل دارند که این کار را در ساعتهای رفت و آمد خود انجام دهند. این ساعتها را به عنوان موقعیت های مناسب توئیت در نظر داشته باشید.
8. تقویت کننده ها (به کسانی اطلاق می شود که نسبت به سایرین بیشتر ری توئیت می کنند) 122% بیشتر تمایل دارند تا پیام مستقیم بفرستند.
9. توئیت هایی که با تقاضای ری توئیت همراه هستند 12 برابر شانس بیشتری دارند که دوباره منتشر شوند و این احتمال، 23 برابر بیشتر می شود اگر مستقیما از عبارت retweet در آن استفاده کرده باشید.
10. توئیت هایی که شامل لینک هستند 86 درصد بیشتر احتمال دارد که ری توئیت شوند.

جالب بود؟ بخش اول به پایان رسید. امیدواریم از این پس، این نکات کلیدی بتوانند در انتخاب عناوین هوشمندانه برای توئیت هایتان به شما کمک کنند. در قسمت بعدی، نکات مفیدی را برای انتشار مطالب کاربرپسند در فیس بوک با هم مرور خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد