اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

چطور جرقه جنگ اتمی بر علیه اندروید، بالاخره زده شد

همان طور که شنبه خواندید، کنسرسیوم راک استار متشکل از اپل، مایکروسافت، اریکسون، بلکبری، و سونی بالاخره بعد از ۲ سال که از تصاحب پتنت های نورتل می گذرد، جنگ شان را بر علیه گوگل و شرکت های موبایل ساز برجسته وابسته به اندروید شروع کردند.

بعد از به رسمیت شناخته شدن دوباره مجموعه پتنت استیو جابز که دو هفته از آن می گذرد، این دومین خبر بد برای دنیای اندروید است. ولی پرسش اینجا است که چرا گروه راک استار ۲ سال با اندروید و گوگل کاری نداشت؟

راک استار اساسا با یک هدف تاسیس شده: خرید و فروش پتنت ها؛ خودش مستقیما از پتنت ها استفاده عملی نمی کند، پس در واقع یک پتنت ترول یا ماسکی برای ۵ شرکتی است که پشت آن هستند.  

رقابت گوگل در خرید پتنت های نورتل بی دلیل نبود، گویا در این ۲ سال که از شکست ۱۰۰ میلیون دلاری گوگل در خرید این مجموعه پتنت ذی قیمت می گذرد، کنسرسیوم راک استار مشغول مهندسی معکوس دستگاه های اندرویدی بوده و تا جای ممکن موارد نقض پتنت های نورتل توسط آنها را بیرون کشیده.

شکایت های گسترده این کنسرسیوم میوه همین بررسی های دو ساله است و به طور مشخص دو هدف را دنبال می کند:

• اول، حمله مستقیم به گوگل با هدف ضربه زدن به منابع درآمدی (تبلیغاتی) حاصل از اندروید (محصولات موبایل). 
• دوم، ضربه زدن به شرکت های برجسته در عرصه تلفن هوشمند یعنی سامسونگ، اچ تی سی، ال جی، و هوآوی که سهم بزرگی در فروش تلفن های اندرویدی دارند.
مایکروسافت در حال حاضر درآمد خوبی بابت اعطای حق لیسانس پتنت های خود به شرکت های اندرویدی دارد که تخمین زده می شود تا سال ۲۰۱۷ به ۸.۸ میلیارد دلار بالغ شود.

هر چه مبالغ پرداختی شرکت ها بابت حق استفاده از پتنت ها بیشتر شود، حاشیه سود آنها کمتر می شود و قدرت رقابتی شان پایین تر می آید، در نتیجه اندروید با چالش بیشتری روبرو می شود.

اپل و مایکروسافت به ندرت در کنار هم قرار می گیرند ولی وقتی دشمن مشترکی -به خصوص گوگل- در میان باشد، دشمن دشمن آنها دوست شان می شود و در اینجا هدف کاستن از توان گوگل برای اجرای پروژه های رایگانی نظیر اندروید است، می خواهند از قدرت جاه طلبی گوگل بکاهند.

خیلی ها فروش بالای تلفن های ارزان قیمت نوکیا (ویندوزفون) را دلیلی برای اقدام اخیر گوگل یعنی بهینه سازی اندروید ۴.۴ برای نصب بر روی تلفن هایی با سخت افزار ارزان تر می دانند. وقتی تصویر بزرگتر را از دور نگاه کنیم، به نظر می رسد:

این جنگی است که گوگل باید جدی بگیرد. مایکروسافت در بازار تلفن های رده پایین و اپل در عرصه پرچمدارها قصد یک مقابله جدی با شرکت های موبایل ساز اندرویدی را دارند. همزمان گوگل نیز هدف شکایت های پتنتی قرار می گیرد تا در همه عرصه ها اپل و مایکروسافت، به اندروید حمله کرده باشند و از توان گوگل بکاهند.

باید دید ماجرا تا کجا جلو می رود. گویا جنگ اتمی که استیو جابز در دوران حیاتش نتوانست بر علیه اندروید راه بیندازد، بالاخره توسط رفقای اش کلید خورده. این وسط جالب است که تیم کوک زمانی خودش را مخالف دعواهای پتنتی با سامسونگ جلوه می داد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد