اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

خودروهای بدون راننده تا سال 2015 به انگلستان راه پیدا می کنند

اشتباه نکنید! این جا نه صحبت از خودروهای بدون راننده گوگل است، نه نیسان و نه مرسدس بنز. گویی شهر میلتون کینز واقع در انگلستان در نظر ندارد منتظر خودروهای بدون راننده پر سر و صدای این شرکت های عظیم بماند و تصمیم گرفته از سال 2015 حدود 100 خودروی بدون راننده را به ناوگان حمل و نقل درون شهری خود اضافه کند.

این خودروهای بدون راننده که به معنای واقعی خودرو هستند و نیاز به راننده ندارند، مسافت های بین ایستگاه مرکزی قطار، مرکز خرید و پارکینگ منطقه اداری شهر میلتون کینز را طی خواهند نمود. هر یک از این خودرو ها توان حمل دو نفر به علاوه ساک خرید، چمدان و یا یک کالسکه بچه را دارند. این خودروها با سرعتی حدود 19 کیلومتر در ساعت، و در خطوطی اختصاصی، در سطح شهر حرکت خواهند کرد.  انتظار می رود تا سال 2017 ناوگان خودروهای بدون راننده این شهر تکمیل شود و مسافران تا آن زمان تنها به کمک اپلیکیشن اختصاصی تلفن هوشمندشان این خودروها را صدا بزنند و با 2 پوند مسیر خود را توسط این خودروهای کوچک بپیمایند. تاکنون خودروسازان مطرحی چون فورد، جگوار لند رووِر، و جنرال موتورز علاقه خود را برای مشارکت در این طرح اعلام کرده اند.

خودروهای در نظرگرفته شده برای این طرح کاملاً الکترونیکی بوده و به مانند خودروهای بدون راننده گوگل، بی ام دبلیو، و مرسدس بنز از ترکیبی از جی پی اس، سنسورهای مختلف و دوربین های هوشمند و با کیفیت بهره می برند. این دروبین ها به خودروهای شهر میلتون کینز در اجتناب از برخورد با عابرین پیاده کمک می کنند.

شاید این طرح و یا تصمیمات این چنینی، بسیاری از منتقدین خودروهای بدون راننده را متقاعد کند که خودروی بدون راننده تنها یک رویای تکنولوژیک نیست، و قابلیت اجرای بسیاری دارد، و تنها باید مفهوم آن را از چارچوب کلیشه بیرون آورد و در عمل از آن بهره گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد