اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی
اخبار هنرمندان ، بازیگران

اخبار هنرمندان ، بازیگران

دانلود نرم افزار ، بازی آنلاین ، ورزشکاران ، سرگرمی

حضور پرقدرت و تکامل تدریجی ایمیل در کنار شبکه های اجتماعی مدرن


تا همین چند سال پیش بسیاری از صاحبنظران معتقد بودند که دوران طلایی ایمیل به پایان خود نزدیک است. اما دقیقاً در جهت عکس، نه تنها ایمیل در سایه شبکه های اجتماعی مدرن گم نشد، بلکه حجم ایمیل های ارسالی و دریافتی، و همچنین کاربرد آن ها به طور روز افزونی افزایش پیدا کرد. به طوری که در حال حاضر ایمیل به عنوان یک پدیده پویا شانه به شانه سایر شبکه ها به پیش می رود.


سیستم های ایمیل به سرعت خود را با حجم عظیم اطلاعات دریافتی و ارسالی و نیازهای جدید کاربران تطبیق دادند. به طوری که در اکثر سیستم های کنونی ایمیل های مهم درست جلوی چشم کاربر ظاهر می شوند، برخی ایمیل ها در اولویت های بعدی، و برخی دیگر در پوشه هایی دور از چشم کاربر قرار می گیرند.
  

واقعیت این است که دوران سرویس های معمولی ایمیل به پایان رسیده. دیگر زمان آن گذشته که کاربران با اسکرول کردن، تک تک ایمیل ها را باز کرده و چک کنند. عصر، عصر تعامل و وارد شدن در مکالمات است. مشکلی که اکثر سرویس های ایمیل با آن روبرو بودند، بحث سونامی ایمیل ها بود. پدیده ای آزاردهنده که بسیاری را از چک کردن ایمیل پشیمان می کرد.

گوگل برای حل این مشکل و سر وسامان دادن به اینباکس ها، مشخصه های جدیدی را به سرویس جیمیل اضافه کرد. گوگل با دسته بندی ایمیل ها، افزودن تَب ها و شناسایی دوستان و آشنایان ما، در وهله اول تنها ایمیل هایی را به ما نشان می دهد که فکر می کند برایمان مهم ترند. برای درک بهتر این موضوع کافی است نگاهی به تَب های Primary و Updates جیمیل خود بیاندازید.

از لحاظ بازاریابی، دوران ارسال انبوهی از ایمیل ها بدون کوچک ترین مشارکتی از سوی مخاطب، به سر رسیده. (هرچند در ایران انگار تازه آغاز شده است!) بنابراین، تکامل سرویس های ایمیل خصوصاً برای بازاریابان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همانطور که یک پست فیسبوک اگر لایک و کامنت بیشتری دریافت کند، بیشتر هم دیده می شود، در مورد ایمیل ها هم به زودی همین داستان پیاده خواهد شد. به طوری که اگر یک ایمیل، حتی تبلیغاتی، توسط کابر مشاهده شده یا پاسخ داده شود، از آن به بعد ایمیل های دریافتی از آن ارسال کننده خاص در تَب های پراهمیت تر نمایش داده می شوند.

ایمیل های شخصی نیز در این بین تکامل بسیاری یافته اند. در آینده ای بسیار نزدیک، با ایمیل هایی که از طرف دوستان و آشنایان برایمان ارسال می گردد، درست مثل یک پست توییتر یا فیسبوک برخورد می شود. کاربر می تواند همانطور که برای یک پست در شبکه های اجتماعی کامنت می گذارد، یک ایمیل را سریعاً جواب بدهد، یا این که با ایمیل به عنوان نهری از پُست های کم ارزش برخورد کند.

فیسبوک و توییتر هر کدام رویکردهای خودشان را در قبال پیام ها دارند. پیام های فیسبوکی اگر از جانب دوستانتان ارسال نشده باشد، معمولا به یک پوشه جداگانه منتقل می شوند. پیام های مستقیم توییتری نیز -در حال حاضر- تنها برای افرادی قابل ارسال است که شما را -اصطلاحاً- فالو کرده باشند.

شرکت های توییتر و فیسبوک به کسب و کاهای مختلف اجازه می دهند پست های تبلیغاتی شان را در ازای مبلغی، در میان جریان پست های مربوط به کاربران قرار دهند. اتفاقی که برای ایمیل ها هم پیشبینی می شود. بنابراین در آینده ای نزدیک احتمالاً بازاریاب ها می توانند ایمیل های تبلیغاتی را که در حالت عادی سرویس دهندگان به عنوان ایمیل های کم ارزش قلمداد می کنند، به تَب های اولویت دار اینباکس، منتقل کنند.

به نظر می رسد که ایمیل نه تنها از قافله عقب نمانده، بلکه با بهره گرفتن از هر دو دنیای قدیم و جدید، بُعد اجتماعی و مدرن تری به مفهوم کلاسیک نامه های الکترونیکی داده. شما چه فکر می کنید؟ به نظر شما ایمیل به این زودی ها از گود خارج می شود؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد